شناسهٔ خبر: 176730 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۷۱درصد از تعهد اشتغال در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین تحقق یافت

اشتغال رئیس اداره برنامه‌وبودجه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین از تحقق ۷۱.۷۶ درصد از تعهدات اشتغال این اداره کل طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری قزوین)، حسین طراوتی گفت: بر اساس مصوبه کارگروه اشتغال استانداری، در سال جاری ۴۲۵ نفر تعهد اشتغال در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین تعریف شده است که با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده در ۶ماهه نخست سال جاری ۷۱.۷۶درصد از این تعهد به تعداد ۳۰۵ نفر محقق شده است.

وی اضافه کرد: اشتغال ایجاد شده در بخش‌های رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری، مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی و پیمانکاران حوزه راهداری بوده است.

طراوتی ادامه داد: با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده طی ۶ ماه سال جاری بیشترین اشتغال ایجاد شده در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شهرستان قزوین با ۱۷۳ نفر و کمترین آن مربوط به آوج با ۱۶ نفر بوده است.

رئیس اداره برنامه و بودجه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: بر اساس تأکید معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی کمترین درصد ثبت تعهد اشتغال شهرستان‌ها در نیمه نخست سال جاری باید ۶۲درصد باشد که این میزان در تمام شهرستان‌های استان قزوین تحقق یافته است.

سامانه ملی رصد اشتغال با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی‌های بازار کار و میزان اشتغال ایجادی راه‌اندازی شده و از طریق آن، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال و شناسایی آمار بیکاران و شاغلان و فرصت‌های شغلی موجود مشخص می‌شود.